Monday, May 28, 2012

MEMORI AKU DAN SI DIA

Dalam benak fikiranku…
Teringat aku…
Ketika pertama kali kami bertemu…
Aku hanya kaku membisu…
Hanya mampu melihat…
Si dia yang menjadi perhatian insan di sekelilingnya…
Aku ini hanya insan biasa…
Memilikinya jauh sekali…

Teringat aku…
Ketika kami berteman dahulu…
Aku sentiasa bersamanya dalam apa jua keadaan…
Si dia yang membimbing aku menuju kejayaan…
Dialah teman seperjuanganku…
Walaupun ia bukan milikku…
Tapi sekurang-kurangnya dialah teman suka dukaku…

Teringat aku…
Ketika kami melakar cinta…
Bagiku dialah bidadari hidupku…
Yang sentiasa menerangi kegelapanku…
Yang mekar dalam taman hatiku…
Janji setia menjadi ikatan yang digenggam erat…
Dialah insan yang paling aku sayang…

Teringat aku…
Pada senyumannya….
Tawa riangnya…
Pada matanya…
Jelingan manjanya…
Yang sentiasa membuatkan aku tersenyum…

Kini…
Semuanya telah berakhir…
Dunia yang berputar membawa masa…
Telah memisahkan kami berdua…

Kini…
Si dia telah dimiliki…
Hati ini mungkin kecewa…
Tapi aku bersyukur…
Atas kesempatan yang telah diberikan…
Kesempatan untuk mencintainya…
Kesempatan untuk memilikinya…
Walaupun hanya sementara…
Tapi ia amat bermakna dalam hidupku…
Aku sangat merindui kenangan bersamanya…
Aku sangat menyayanginya…
Tapi aku sanggup merelakan ia pergi…
Bagiku mencintai tidak semestinya dapat memiliki…
Memiliki tidak semestinya dapat mencintai…
Biar ia menjadi Memori Aku dan Si Dia…



No comments:

Post a Comment