Sunday, April 22, 2012

DETIK TERAKHIRKU BERSAMAMU

Sayangku…
Jika ini yang terakhir…
Izinkan aku untuk menatap wajahmu…
Jika ini yang terakhir...
Izinkan aku untuk mencium wangianmu…
Jika ini yang terakhir…
Izinkan aku untuk melihat senyuman manjamu…
Agar aku lebih tenang menantikan detik perpisahan ini…

Aku tahu…
Hidupku tidak lama lagi…
Jika nafas terhenti…
Izinkanlah aku pergi…
Jika tubuh rebah…
Janganlah engkau menangis…
Kerna ia ketentuan dari Ilahi…

Terima kasih atas segalanya…
Terima kasih atas kesempatan yang telah diberikan…
Bersyukurku kepada yang Maha Esa...
Kerna telah memberi aku peluang untuk hidup di dunia ini….
Dan memberi peluang kepadaku untuk mencintaimu…

Senyumanmu…
Tawa riangmu…
Jelingan manjamu…
Membuatkan aku bahagia…
Kenangan bersamamu…
Adalah kenangan terindah dalam diari hidupku…
Walaupun ia hanya sementara…
Tetapi ia amat bermakna dalam hidupku…

Sayangku…
Jika ini detik terakhir aku bersamamu…
Izinkan aku untuk memeluk tubuhmu…
Agar aku dapat merasakan kehangatan cintamu…
Kerna tubuh ini mulai dingin…
Pandangan mata ini mulai kabur…
Jika degupanku terhenti…
Maka carilah penggantiku…
Dan ubatilah lukamu…
Agar engkau gembira lagi…
Dan selepas aku pergi…
Harapanku agar engkau bahagia…
Dan doakanlah kesejahteraan atas pemergianku...

Maafkan aku…
Jika ada tuturbicaraku yang menyakiti hatimu…
Maafkan aku…
Jika ada perbuatanku yang melukakan perasaanmu…
Maafkan aku…
Kerna tidak dapat bersamamu lagi…
Untuk selama-lamanya…
Kerna ini adalah Detik Terakhirku Bersamamu…


No comments:

Post a Comment