Wednesday, February 22, 2012

HILANGNYA BIDADARIKU

Cinta hadir tanpa aku sedari…
Ia hadir dengan cahaya…
Cahaya yang indah dan tenang…
Yang telah menerangi hidupku…
Yang telah mewarni duniaku…
Si dialah bidadari hidupku…
Senyumannya membuatkan jiwa ini tenang…
Tawa riangnya membuatkan perasaan ini gembira…
Jelingan manjanya membuatkan hati ini bahagia…

Dunia ini ibarat alam fantasi…
Terbang bebas di udara…
 Berdua di langit biru…
Tiada siapa yang mengganggu…
Hanya aku dan kamu…

Kini…
Ia hilang…
Hilang dari pandangan mata…
Hilang dari hidupku…
Hilang dari pelukan cintaku…
Aku kehilangan segalanya…
Tatkala pagi yang ceria…
Aku resah tanpa cahaya…
Aku gelisah tanpa mentari…
Kehilangannya membuatkan jiwa ini resah…
Pemergiaannya membuatkan perasaan ini hampa…
Perpisahannya membuatkan hati ini kecewa…
Tatkala dunia berlalu pantas…
Aku dikejar masa yang sentiasa berputar…
Membuatkan aku mudah tersasar…
Mungkin aku sudah terlewat…
Mungkin tiada harapan bagiku…
Untuk mengembalikan fantasi yang telah lenyap…
Lenyap dibawa masa…
Pudar ditutupi waktu…

Maafkan aku atas sikapku…
Maafkan aku atas tutur bicaraku…
Maafkan aku atas perasaanku…
Maafkan aku atas kekuranganku…
Aku hanya insan biasa…
Yang tidak dapat lari dari melakukan kesilapan…
Aku telah musnahkan dunia fantasiku…
Sehingga tiada ruang kemaafan untukku…
Aku hilang cahaya…
Aku punca…
Kerna Hilangnya Bidadariku…


No comments:

Post a Comment