Monday, December 5, 2011

HIDUP INI HANYA UNTUKKU

Aku pernah menyukainya...
Aku pernah merinduinya…
Aku pernah menyayanginya…
Aku pernah mecintainya….
Aku pernah meletaknya di dalam hatiku…

Aku pernah berubah kernanya…
Aku pernah membentuk diriku menjadi setia…
Hanya kernanya…
Aku pernah tinggalkan segalanya yang aku miliki…
Hanya kerna cintanya…
Aku pernah melawan perasaanku…
Hanya kerna menjaga hatinya…
Aku pernah melukakan hatiku…
Agar hatinya tidak terluka…
Deminya…
Aku menjadi sebahagian dari hidupnya…

Akhirnya…
Aku dikecewakan…
Aku dipermainkan…
Aku ditinggalkan…
Pengorbanan aku hanya sia-sia…
Kini aku kehilangan segalanya…
Hanya kerna cintanya yang kupegang…
Hanya kerna janjinya yang kugenggam…

Yang manis di mata…
Yang pahit di hati…
Sengalanya telah berakhir…
Meninggalkan kesan yang mendalam…
Wajah ini mampu tersenyum…
Tapi di hati ini tidak mampu untuk berbicara…
Perasaan ini terluka dicucuk sembilu…
Jiwa ini resah seribu penyesalan…

Tapi…
Aku berterima kasih atas segalanya…
Atas kesempatan yang telah diberikan…
Sekurang-sekurangnya aku ada kenangan manis bersamanya…
Walaupun hanya seketika…
Tapi ia amat bermakna…
Kini tiba masa untuk aku bersendirian…
Hanya untuk diri ini…
Bersama diri ini…
Kerna Hidup Ini Hanya Untukku…




No comments:

Post a Comment