Sunday, May 8, 2011

HANYA DEMI KEBAHAGIAAN UNTUK SI DIA

Harapan…
Impian…
Cita-cita…
Itulah matlamat hidupku…
Dalam suka ada duka…
Dalam gembira ada tangisannya…
Lumrah kehidupan…
Dalam cinta perlukan pergorbanan…
Pergorbanan cinta sejati…

Ini ceritaku..
Ini cintaku…
Indahnya cinta sukar untuk diunggapkan dengan kata-kata…
Kebahagiaan…
Kegembiraan...
Kadangkala ia hanya mainan perasaan…

Pengorbanan demi pengorbanan...
Yang telah aku lakukan untuk si dia…
Hanya kerna cinta…
Tapi pengorbanan cinta…
Ia pengorbanan terakhirku untuk si dia…
Aku rela melepaskannya…
Walaupun hati ini perit menahan kesakitannya…
Tangisan kekecewaan ini hanya untuk hatiku yang duka…
Tapi butiran manik jernih yang mengalir di pipi adalah air mata kegembiraanku…
Gembira melihat orang yang paling aku sayang bahagia….
Walaupun kebahagiaannya bukan bersamaku…
Sekurang-kurangnya si dia bahagia dalam hidupnya…
Bahagia bersama orang yang lebih menanyayanginya…
Bahagia bersama orang yang lebih mencintainya…
Bahagia bersama orang yang lebih memahami dirinya...

Aku sedar aku tidak layak untuk dicintai…
Aku sedar aku tidak layak untuk memiliki hatinya…
Aku sedar atas kelemahan diriku…
Harapan tinggal harapan…
Impian hanya impian…
Semuanya telah berakhir…
Terkubur bersama mimpi…
Segalanya hanya tinggal kenangan…
Kenangan yang terindah dalam hidupku…

Aku bersyukur…
Kerna diberi kesempatan untuk mencintainy...
Walaupun ia hanya seketika…
Tapi ia amat bermakna…
Terima kasih atas segalanya...
Walaupun hatinya telah dimiliki…
Aku terimanya tabah…
Kerna ia ketentuan yang aku terima….
Aku rela berkorban…
Hanya demi kebahagiaan untuk si dia…


No comments:

Post a Comment