Thursday, February 10, 2011

MAINAN PERASAAN SEORANG PENULIS

Tatkala pagi yang indah.
Aku hampa.
Tatkala senja yang tenang.
Aku resah.
Tatkala malam yang sepi.
Aku kaku membisu.
Tatkala hujan yang dingin.
Aku menangis.

Sememangnya hidup ini penuh dengan kekecewaan.
Tapi aku terimanya.
Biarlah aku menangis.
Jika itu membuatkan dikau gembira.
Biarlah diri ini terseksa.
Jika itu membuatkan dikau bahagia.
Biarlah hati ini terluka.
Jika itu membuatkan dikau ceria.

Ingin sekali aku merasakan kabahagiaan.
Tapi ia hanya duka.
Ingin sekali aku merasakan cinta
Tapi ia hanya sia-sia.
Mengharap kasih pada sesiapa yang bersimpati.
Tapi ia hanya bertepuk sebelah tangan.
Hati ini menjadi korban.
Jiwa ini terluka tatkala perasaan hampa.

Aku sedar.
Aku sememangnya tak layak untuk dicintai.
Kerna kata-kataku hanya tin kosong.
Tiada siapa yang mempercayainya.
Hidupku bagai debu yang beterbangan.
Dibawa angin tanpa arah tuju.
Mengikut waktu yang sentiasa berputar.
Butiran manik jernih ini.
Hanyalah tangisan hatiku yang luka.
Tiada siapa yang mengerti.
Kerna ia hanya mainan perasaan seorang penulis.


No comments:

Post a Comment