Monday, March 14, 2011

BIDADARI HIDUPKU

Tatkala hujan mulai membasahi Bumi...
Butiran manik jernih mulai berlinangan dan membasahi pipiku...
 Tatkala senja yang tenang..
Mataku setia menanti penghujungnya..
Tatkala malam yang sunyi…
Jiwaku semakin sepi..

Setiap detik yang berlalu…
Ia hanya memori…
Walaupun ia singkat…
Tapi ia amat bermakna…
Kenanganku bersamanya…
Menjadi kenangan yang abadi…
Menjadi kenangan yang terindah dalamku…
Ini ceritaku...
Ini diariku…
Ini cintaku…
Seringkali aku cuba untuk mengatakan cinta…
Tapi ia hanya sia-sia…
Seringkali aku cuba untuk memiliki hatinya…
Tapi ia hanya bertepuk sebelah tangan…
Ingin sekali aku merasakan kebahagiaan…
Tapi ia hanya penderitaan…
Ingin sekali aku merasakan kegembiraan..
Tapi ia hanya kesedihan…

Dalam jiwa yang kosong….
Dalam kehidupan yang gelap…
Ia hadir dengan cahaya….
Memberi aku sinaran baru…
Kehidupanku kini bercahaya…
Sememangnya ia umpama bidadari…
Yang turun bersama hujan…
Dan pergi meninggalkan pelangi yang indah…

Siapa sangka…?
Ia hadir tanpa aku sedari…
Dan ia pergi tanpa aku mengerti…
Ia sentiasa bermain di fikiranku…
Ia sentiasa hadir dalam mimpiku…
Tapi ia pergi meninggalkanku tanpa bicara…
Sebelum sempat aku mengerti erti cinta…

Sememangnya ia membuat aku resah…
Membuat diri ini penuh dengan tanda tanya…
Perasaan terkilan mula menguasai diri…
Sehingga kini…
Aku tertanya-tanya…
Kemana hilangnya bidadari hidupku …



No comments:

Post a Comment