Friday, August 24, 2007

NONIKU INSPIRASIKU

Noni,
Tiada benda yang bernilai di dalam dunia ini hanya cintamu.
Tidak dapat kubandingkan dikau dengan keindahan tasik.
Kerna dikau adalah insane yang paling kusayangi.

Noni,
Aku sangat menyayangimu.
Aku sangat mencintaimu.
Sehingga denyutan nadiku yang terakhir.
Sehingga nafasku yang terakhir.
Selagi nyawa di kandung badan.
Selagi itulah aku menyayangimu.

Noni,
Dikau inspirasiku dan karya-karyaku.
Dikau memberi satu jalan dalam kehidupanku.
Dikau telah mengajar aku erti kehidupan.
Erti kekecewaan.
Erti kesedihan.
Erti kegembiraan.
Walaupun aku menderita, aku berduka, aku tersiksa.
Aku tetap tidak dapat menghindari cintaku kepadamu.

Noni,
Sememangnya, dikau saja bunga yang tumbuh di taman hatiku.
Dikau telah mengindahkan taman hatiku.
Sehingga tidak dapat dibandingkan dengan taman-taman yang ada di dunia ini.

Noni,
Dikau inspirasiku.
Dikau inspirasi kehidupanku.
Dikau inspirasi karyaku.


No comments:

Post a Comment