Monday, June 4, 2007

KARYAKU LUAHANKU

Aku hidup kernamu.
Aku berkarya kernamu.
Sememangnya ini hanya sementara.
Dikau pergi meninggalkanku tanpa bicara.
Dikau pergi memberi satu derita kepadaku.
Walaupun deritanya hanya kehilangan orang yang kusayang.
Tetapi dikau adalah sumber inspirasiku.
Untuk aku terus berjalan di padang pasir hanya ingin mencari seteguk air.
Air yang penuh dengan kebahagiaan.
Butir-butir manik jernih yang mengalir di pipiku.
Adalah tangisan hatiku yang gelap dari cahaya kebahagiaan.
Kuucapkan selamat tinggal kepadamu.
Walaupun hatiku tak rela kehilanganmu.
Walaupun hati pedih.
Kerna panahan kekecewaan yang telah menembusi hatiku.
Tidak kusangka Cinta Air Mata Bidadari itu semakin menjadi realiti.
Satu demi satu telah terjadi.
Hidupku penuh dengan kekecewaan.
Air mataku berlinangan bersama hujan yang turun.
Tangisanku diluahankan dalam lebatan hujan yang membasahi bumi.
Tempias hujan di jendelaku.
Adalah luahan hatiku yang penuh dengan kesedihan.
Jeritanku menjadi sahabat tangisanku.
Menjadi teman dukaku yang sememangnya tiada kesudahan.
Kebahagiaan datang dan pergi.
Tidak pernah kekal di sisi.
Ini mungkin ujianku yang telah diberikan oleh Tuhan.
Tetapi aku tidak dapat menempuhinya.
Kerna aku telah kehilangan sumber inspirasiku.
Untuk aku meneruskan kehidupan.
Dan menempuhi rintangan onak duri yang berliku.
Dimanakah kebahagiaan untukku?
Bagaimanakah indahnya kebahagiaan?
Bilakah aku akan bertemu kebahagiaan?
Kudoakan agar dikau hidup bahagia di sana.
Biarlah aku di sini hidup dengan karya luahan kesedihanku.


No comments:

Post a Comment