Thursday, April 7, 2011

KETENTUAN YANG AKU TERIMA

Senyumannya membuatkan jiwa ini tenang…
Tawa riangnya membuatkan perasaan ini gembira…
Jelingan manjanya membuatkan hati ini bahagia…
Tapi…
Kehilangannya membuatkan jiwa ini resah…
Pemergiannya membuatkan perasaan ini hampa…
Perpisahannya membuatkan hati ini kecewa…
Harapan tinggal harapan…
Impian hanya impian…
Semuanya telah terkubur begitu saja…
Aku akhirnya tewas…
Aku tak mampu untuk memiliki hatinya…
Kerna hatinya telah dimiliki…
Masa berlalu begitu pantas…
Sehingga tiada kesempatan…
Untuk hati ini berbicara...
Maafkan aku atas tutur bicaraku…
Maafkan aku atas kesikapanku…
Maafkan aku atas perasaanku…
Maafkan aku atas kekuranganku…
Maafkan aku dengan apa yang berlaku…
Kerna ini semua disebabkanku…
Akulah puncanya...

Setiap detik aku mengharapkan kebahagiaan…
Tapi ia hanya penderitaan…
Setiap saat aku mengharapkan kegembiraan…
Tapi ia hanya kekecewaan…

Aku sedar…
Atas segala kekurangan pada diriku…
Aku sedar…
Aku sememangnya tidak layak untuk dicintai…
Kerna keistimewaan yang tiada padaku…
Si dia mungkin yang terbaik untuk dirimu…
Si dia mungkin lebih menyayangi dikau dari ku…
Si dia mungkin layak memiliki hatimu…
Kerna si dia sangat istimewa untukmu…
Aku doakan bahagiaan untuk kalian…
Aku harapankan kegembiraan untuk kalian…
Biar hidup ini menderita…
Jika itu akan membuatkan dikau tenang…
 Biar hati ini terluka…
Jika itu akan membuatkan dikau gembira…
Biar diri ini terseksa…
Jika itu akan membuatkan dikau bahagia…
Aku rela menerimanya…
Aku sanggup menempuhinya…
Kerna ia ketentuan yang aku terima…

No comments:

Post a Comment